نکات مهم درباره امتحانات نهایی

رده: خبر
زمان:

نکات مهم رییس مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش برای امتحانات نهایی

  • بخشنامه زمان و شرایط آزمون‌های نهایی به زودی منتشر خواهد شد.
  • تعداد حوزه‌های آزمون نباید زیاد باشد و در مکانی متمرکز برگزار خواهد شد و غیر از مکان مدرسه خود دانش‌آموز باشد، اگر خود مدرسه دانش‌اموز حوزه آزمون باشد، کادر آن مدرسه عوض خواهد شد.
  • تصحیح به صورت الکترونیکی و توسط چند مصحح خارج از استان خودشان خواهد بود.
  • سوالات امتحانات شبه نهایی توسط دبیرخانه‌ها انجام خواهد شد.
  • شرایط امتحانات شبه نهایی عین امتحانات نهایی خواهد بود و به مسائل تاخیر در جلسه آزمون، عدم استفاده از موبایل، استفاده از سیگنال‌یاب جهت جلوگیری از تقلب و..... توجه خواهد شد.
  • راه‌اندازی سکوی استعدادیابی دانش‌آموزان

    راه‌اندازی سکوی استعدادیابی دانش‌آموزان

    معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی سکوی استعدادیابی و ثبت و ضبط عملکرد تحصیلی، مهارتی و رفتاری دانش‌آموزان با همکاری بنیاد احسان خبر داد. محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «‌یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش طراحی پرونده رشد تربیتی دانش‌آموزان است. یک کار بنیادی و اساسی که از دوره ابتدایی آغاز می‌شود و تا پایان دوره متوسطه دوم ادامه خواهد داشت. در قالب این برنامه، استعدادهای دانش‌آموزان ثبت و ضبط می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که یکی از این بهره‌برداری‌ها هم می‌تواند در راستای بحث هدایت تحصیلی باشد.» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: «‌این کار در راستای شناسایی استعداد دانش‌آموزان در طول تحصیل به ما کمک می‌کند. ما اطلاعات دانش‌آموزان را ثبت می‌کنیم و در امر هدایت تحصیلی در پایه نهم از این اطلاعات استفاده خواهیم کرد.»

    تاکید رئیس دانشگاه شهیدرجایی بر متناسب‌سازی برنامه درسی با نیازهای آموزش‌و پرورش

    تاکید رئیس دانشگاه شهیدرجایی بر متناسب‌سازی برنامه درسی با نیازهای آموزش‌و پرورش

    رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی، مأموریت وزارت آموزش و پرورش را تحقق و توسعه عدالت آموزشی برشمرد و تاکید کرد از هر برنامه‌ای که تسهیل‌گر این هدف مهم باشد، حمایت خواهد کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید‌رجایی؛ علی پورکمالی در آیین دیدار نوروزی با کارکنان این دانشگاه گفت: همه ارکان دانشگاه باید از موقعیت‌های شغلی خود برای «ایجاد ایمان و امید» در یکدیگر، به‌ویژه دانشجو‌معلمانی که تعلیم و تربیت آنان را بر عهده داریم، به نحو شایسته‌ای استفاده کنند. پورکمالی با اشاره به اهمیت نقش برنامه‌ریزی، پیگیری و جدیت در ایجاد امید و انگیزه در دانشجو‌معلمان گفت: معلمانی که تعلیم و تربیت آن‌ها بر عهده ما نهاده شده است، باید از لحاظ تمامی ساحت‌های تربیتی، اخلاقی و آموزشی، در بالاترین سطح قرار داشته باشند و برای تحقق این مهم باید با برنامه‌ریزی منسجم، پیگیری و جدیت تمام امور، تلاش شود تا امید، انگیزش و انگیزه داشتن حرفه معلمی را در آنان تقویت کرد. وی در ادامه افزود: در همین آغاز سال نو باهم میثاق می‌بندیم تا با جلب مشارکت همه ارکان دانشگاه، آموزش‌های علمی، اخلاقی، تربیتی و فرهنگی را با قدرت و جدیت دنبال کنیم تا شاهد تربیت معلمانی امیدوار و امید‌آفرین در جامعه باشیم که بتوانند امید و انگیزه را در دل فرزندان ما و نسل‌های آینده کشور زنده نگه داشته و در مدارس متبلور کنند.

    تقویت زیرساخت‌های دانشگاه پیام نور

    تقویت زیرساخت‌های دانشگاه پیام نور

    مشاور رییس دانشگاه پیام نور باتاکید بر تقویت زیرساخت های آموزشی دانشگاه گفت: دانشگاه در دوره کرونا توانست زیرساخت های آموزشی را تقویت کند و امسال نیز این بسترسازی آموزشی بیشتر تقویت خواهد شد. علم الهدی مشاور رییس دانشگاه پیام نور در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و همچنین تقارن آن با ماه مبارک رمضان افزود: با توجه به ماموریت دانشگاه در عرصه الکترونیک و استانداردهای دانشگاه‌های باز و از راه دور، در سال 1403 توجه به زیرساخت های فناوری اطلاعات و همچنین سامان‌دهی منابع انسانی و مراکز و واحدها از برنامه‌های اصلی دانشگاه است. مشاور رییس دانشگاه پیام نور ادامه داد: مجموعه دانشگاه در سال 1402 توانست ثبات نسبی را ایجاد کند و از دستاوردها و خدمات منحصر بفرد دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از نهادهای اثرگذار آموزش عالی دفاع کند.

    ‌اعطای گرنت پژوهشی به دانش‌آموزان نخبه فعال در پژوهش‌سراها

    ‌اعطای گرنت پژوهشی به دانش‌آموزان نخبه فعال در پژوهش‌سراها

    معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اختصاص گرنت پژوهشی به دانش‌آموزان فعال در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و ورود بدون کنکور رتبه‌های برتر مسابقات علمی پژوهشی پژوهش‌سراها به دانشگاه فرهنگیان خبر داد. محمدمهدی کاظمی همچنین از فعالیت 693 پژوهش‌سرا در کشور خبر داد و گفت: «اخیرا با بنیاد ملی نخبگان هم تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که برای دانش‌آموزانی که در پژوهش‌سرا فعالیت دارند گرنت پژوهشی در نظر بگیرند و از دانش‌آموزان نخبه حمایت کنند.» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: «‌رتبه‌های برتر جشنواره خوارزمی و رتبه‌های برتر ملی در مسابقات علمی پژوهشی پژوهسراهای دانش‌آموزی می‌توانند بدون کنکور براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.

    b xpx
    # / b
    xpx b
    # / b

    افزودن
    b
    / /
    :